10 februari 2007

lås in mig!

..och släng bort nyckeln..
jag tror jag totalt tappat perspektivet för vad man gör och inte gör, och vad man absolut inte gör...
efter att ha varit på födelsedagsfest hos senaste "bokstaven", insett att jag inte känner direkt så många, att det är en rätt knepig situation, och att jag inte har så kul, bestämmer jag mig för att ta nattbussen hem lite tidigare än de andra.
väl på nattbussen, ensam, inser jag att den bara går halvvägs hem.
en vanlig människa hade antagligen stannat kvar och väntat de 40 minutrarna tills anslutningsbussen gått, eller ringt en taxi.
jag hade normalt sett tänkt att det inte var så farligt att gå hem full, ensam tjej i mörkret, och vetat långt där inne att det visst var farligt..men gjort det ändå..
nu blev det inte så heller...
istället frågar den främmande, medelålders busschaffören om han ska köra mig till bussgaraget, vilket ligger närmare där jag bor.
jag säger "ja tack gärna"
och inser 2 sekunder efteråt att det inte är så där jättesmart att vara full, ensam tjej och åka iväg till ett öde bussgarage med en främamnde man... men att det är lite sent för att ändra sig.
väl där frågar han om jag vill att han ska skjutsa hem mig i sin privata bil
och jag säger "ja"
och inser att jag inte är klok någonstans...
hur tänker man om man sätter sig i en främmande mans bil ensam, vid midnatt, berusad?

..jag har inte så stort tillit till mig själv just i skrivande stund...
som tur var var han en ängel och inte en väldtäktsman.
men jag är fan inte klok nånstans...

2 Comments:

Blogger Anna said...

Men du... du måste ju va rädd om dig ju!!! Vi är många härute som tycker om dig!!

8:23 em  
Blogger Mio said...

vad söt du är!! :D
tack!
och.. I will I will ;)

9:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se