06 februari 2007

minusgrader

det känns kallt innuti...
jag önskar att det vore för att jag hade is i magen...
men det är mer som att frysa, fast på insidan.

man skulle kunna tro att det har att göra med att det är vinter och snö ute...
men det kommer mer från sånt som osäkerhet, okunskap, ovetskap, oförståelse, rädsla, nervositet, utlämning, väntan, tålamod, tillit till ovissheten, tvekan, känslor, avvaktan, historia, erfarenheter, oerfarenheter...
och alla andra dåliga ord som bor innuti mig för stunden och sprider kyla i magen, och rysningar ut i resten av kroppen.

en dag ska jag lära mig att förstå världen fullt ut...
jag kanske förstår...men det är just det, att det kan förstås på olika sätt. och jag vet inte vilket som stämmer.
jag är bäst på att veta.
men när jag inte vet, blir jag så liten...
jag ska säga till mig själv att jag är stor och modig, vet hur allt är och hur man gör.
blunda hårt och låtsas. det kanske händer då...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Man är störst och modigast i världen när man trotsar sitt lilla jag.. efter ett tag så glömmer man bara av att känna sig liten :)

Stay strong tjejen!

3:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se